Emlak ve İstimlak Müdürlüğü

    Emlak ve İstimlak Müdürlüğü

    Yiğit Ozan Demiral

    Müdürlük iletişim Bilgileri



    1988 yılında Ankara'da doğdu. 2006 yılında Ankara Atatürk Lisesini bitirdikten sonra 2011 yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Makine Mühendisliği bölümünden mezun oldu. Aynı zamanda 2013 yılında Anadolu Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme bölümünü de tamamladı. 2013 yılı Nisan ayına kadar havalandırma iklimlendirme sektöründe özel bir şirkette çalıştıktan sonra 2013 yılı Nisan ayında Gaziosmanpaşa Belediyesi Emlak ve İstimlak Müdürlüğü'nde mühendis olarak göreve başladı.  2021-2024 yılları arası Emlak ve İstimlak Şefliği görevini yürüttükten sonra 2024 Nisan ayından bu yana Emlak ve İstimlak Müdürü olarak görevine devam etmektedir. İyi derecede İngilizce bilmekte olup, evlidir.




    Müdürlüğümüz, Belediyemize ait gayrimenkullerin ve Belediyemizin tasarrufu altındaki alanların tespitini yapma, envanterini tutma ve taşınmazları değerlendirmeye hazır hale getirme sorumluluğundadır.

     Bu kapsamda; Kamulaştırma, Tasfiye, Devir, Tahsis, Ecrimisil, Kiralama, Satış, Tescil, İpotek vb. işlemleri yürütmektedir.

    >Tahsis, takas, devir, irtifak hakkı, üst hakkı, intifa hakkı kurulması konularında gerektiğinde ilgili mevzuat doğrultusunda, gerçek ve tüzel kişiler veya kamu kurum ve kuruluşları ile yapılacak protokol ve/veya idari sözleşmelerin hazırlanmasını sağlamak.

    > 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 75. Maddesi kapsamında; Belediyenin özel mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmaz malların, gerçek ve tüzel kişilerce işgali belirlendiği takdirde, fuzuli işgalden dolayı Ecrimisil işlemlerini yürütmek.

    > 2886 sayılı yasa kapsamında Belediyenin özel mülkiyetinde veya hüküm ve tasarrufu altında bulunan taşınmaz malların kiralanması işlemlerini yapmak

    > 2886 veya 3194 Sayılı yasa kapsamında belediyemiz mülkiyetinde bulunan parsellerde arsa satış işlemlerini yapmak

    > Belediyeden tapu alan vatandaşların tapu bedellerinin ipotek olarak işlenmesi ve taksitlerinin takibi ve ipoteklerinin terkinini yapmak.

    > Belediyemize ait taşınmazlarda yapılacak işlemlere ilişkin arazi tespitleri yapmak.

    > 2942-4650 sayılı kamulaştırma kanununun 8. maddesine göre uzlaşarak kamulaştırma yapmak, Kamulaştırmanın anlaşma yapılarak satın alma usulüyle yapılmaması halinde, kamulaştırma bedelinin tespiti ve Belediyemiz adına tescili hususunda dava açılması için Hukuk İşleri Müdürlüğü’ne talepte bulunmak,

    > Kıymet takdir komisyonu ve uzlaşma komisyonları kurulması çalışmalarını, rapor yazımı ve parsel sahiplerinin pazarlığa çağrılmasını sağlamak.

    > Taşınmazlar üzerindeki şerh, rehin, ipotek, haciz, irtifak ve intifa hakları ile beyanlar hanesinde kayıtlı bilgileri edinmek.

    > Müdürlüğümüzü ilgilendiren ve yargıya intikal edilen konular hakkında Kamu kurumları, Mahkemeler ya da Hukuk İşleri Müdürlüğünce istenen bilgi ve belgeleri zamanında ve tam olarak hazırlayarak iletmek.